فرماندار کنگاور گفت: بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین امسال در شهرستان کنگاور اسکان داده می‌شوند.

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاهبا بیان اینکه بنابر پیش‌بینی‌ها بیش از 100 هزار نفر زائر اربعین در کنگاور اسکان داده می‌شوند، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 70 هزار نفر از زائران اربعین در موکبهای شهرستان کنگاور اسکان داده شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به بیش از 100 هزار نفر زائر برسد.

فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 12 هزار پرس غذا از طرف ستادهای مردمی بین زائران اربعین توزیع شده است، افزود: از محل ورودی تا خروجی شهر اطلاع‌رسانی و تبلیغ ستادهای اسکان به شکلهای مختلف مشخص شده است.

ایزدی از تشکیل جلسات منظم ستاد مردمی اربعین در شهرستان کنگاور خبر داد و گفت: برای اطلاع‌رسانی بهتر به شهروندان و زائران کانال تلگرامی ستاد اربعین مردمی نیز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از 100 نفر از خادمین زائران اربعین در ستادهای مردمی افزود: در مرکز شهر نیز مکانی برای جمع‌آوری کمکهای مردمی و ثبت‌نام مردم برای استقرار در محلهای اسکان راه‌اندازی شده است.

فرماندار کنگاور با اشاره به تیم مستقر پزشکی برای ارائه خدمت رسانی پزشکی- بهداشتی به زائران در شهرستان کنگاور و در مکانهای استقرارعنوان کرد: اکنون بیش از 100 نفر از شهروندان مورد اعتماد نیز در این ستادها برای پذیرش و خدمت‌رسانی به زوار در منازل مسکونی خود اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا پس از گذشت بیش از 1300 سال همچنان از عمق و غنای زیادی برخوردار است، گفت: واقعه کربلا پیام‌آور ارزشهای والای انسانی است و برای همیشه جدا کننده حق از باطل است.